sobota, decembra 30, 2006

Stratila sa knižnica libdbus-1.so, má ju číslo...

V poslednom čase sa mi zdalo, že môj Gentoo notebook sa akosi prehrieva, aj ventilátor hučal príliš často. Keď som chcel skontrolovať nastavenia powersavingu pomocou utility kpowersave, nepodarilo sa mi ju spustiť. Spustenie s konzoly odhalilo chybu - utilita potrebuje k svojmu behu knižnicu libdbus-1.so.2. Po dlhom pátraní v diskusiách na Gentoo Forums som prišiel na príkaz
revdep-rebuild
(inštaluje sa s Gentoolkit-om, viac informácií na stránke Gentoolkit). Prelezie systém a nájde knižnice, ktoré tam nie sú, prípadne sú - ale majú problém (skompilované napevno s určitou cestou, pričom programy ju čakajú inde). Problémové kližnice a programy si potom skompiluje nanovo. Presnejšie povedané pokúsi sa - u mňa sa to celkom nedarilo. Vačšina programov a knižníc pre KDE boli blokované alebo blokovali ďaľšie inštalácie, tak som ich musel odinštalovať. Každé takéto prerušenie činnosti revdep-rebuild znamená vyriešiť problém "manuálne" (teda odinštalovať to, čo robí neporiadok), zmazať dočasné súbory pomocou príkazu
rm /root/.revdep-rebuild*.?_*
(na to revdep-rebuild sám upozorní) a spustiť revdep-rebuild znovu. Nakoniec sa problémy uspešne odstránili, ibaže sa odstránilo aj samotné KDE. To ale nevadí, skompiluje sa nanovo. Aspoň mi to dalo zámienku a príležitosť vyskúšať XFCE.

Paulie

1 komentár:

Fifteen povedal(a)...

nechces prefuknut notes? mam 1 MPa kompresor. po prefuknuti mojho notesu je zrazu zazracne tichy tak ako na zaciatku :-))))